הורים בעלי עסק עצמאי לרוב פותחים אתר עסקי באינטרנט שמציג את הפעילות והשירותים שהם מציעים, במטרה לקבל חשיפה בקרב לקוחות פוטנציאליים במנוע החיפוש של גוגל. כדי להגדיל את החשיפה יש כמה טיפים וכללים שכדאי ליישם באתר, שיביאו אותו למקומות הראשונים בדירוגים של גוגל. במאמר שלפניכם מפורטים העצות והכללים שיקפיצו את האתר שלכם למקום הראשון בחיפושים של גוגל.
איך להיות ראשון בגוגל – המדריך המלא
אחרי שבחרתם להקים אתר, יש מספר צעדים שצריך לנקוט כדי להביא אותו לדירוגים השונים בגוגל:
לספק תוכן איכותי ורלוונטי
התוכן הוא הדבר הבסיסי והראשון שהאלגוריתם של גוגל קורא, שכן תוכן איכותי יביא יותר גולשים לקרוא ולהיכנס לאתר שלכם, ויגרום לו להופיע בתחילת תוצאות החיפוש. כשהתוכן כתוב ברמה טובה זמן השהייה של הגולשים באתר גדל, הם נכנסים לעמודים נוספים ומייצרים יותר קשרים עם האתר, ואם התוכן מתעדכן באופן תדיר הגולש ימשיך לחזור לאתר. את כל הדברים הללו גוגל יכול לקרוא, ובהתאם לכך לדרג את האתר במיקומים גבוהים.
כדי להגיע למקום הראשון בעזרת תוכן, הנה כמה טיפים שאפשר ליישם:
- ערכו מחקר על המונח או מילת המפתח עליה תרצו לכתוב, ובדקו את המאמרים של המתחרים שלכם בנושא.
- כתבו במאמר לפחות 800 מילים, שכן זו הכמות הדרושה ליצירת ערך בגוגל וככל שהמאמר יהיה ארוך יותר, כך המשתמש ישהה באתר זמן רב יותר.
- שלבו את המונח או מילת המפתח באחוז אחד מסך המילים בטקסט, והשתדלו לעשות זאת בצורה טבעית וזורמת. לדוגמא, אם כתבתם מאמר באורך של 2,000 מילים, כדאי שמילת המפתח תופיע כעשרים פעמים במאמר.
- הוסיפו למאמר תתי כותרות ובולטים, וחלקו אותו לפסקאות.
- הוסיפו למאמר תמונות ועזרים ויזואליים אחרים שיעזרו לשבור את הרצף של הטקסט ולהפוך את המאמר לידידותי למשתמש.
- שלבו במאמר קישורים למאמרים נוספים, כדי למשוך את הקורא להיכנס לעמודים נוספים באתר.
- עדכנו את התוכן שאתם מעלים לאתר, שכן מאמר שנכתב לפני שנתיים כנראה לא יהיה רלוונטי להיום.
לשלב קישורים חיצוניים
אם אתרים אחרים מכילים קישורים המפנים אל האתר שלכם, האלגוריתם של גוגל מבין שהאתר שלכם איכותי. הדרך הטבעית בה אתרים אחרים ישלבו קישור לאתר שלכם במאמרים שלהם הינה באמצעות התוכן, מפני שתוכן איכותי ימשוך בעלי אתרים אחרים להפיץ את מה שקראו הלאה. דרכים נוספות להטעמת קישורים חיוניים הינן:
- יצירת שיתופי פעולה עם בעלי אתרים בתחום המשיק לשלכם. אפשר להציע לכתוב עבורם פוסטים שונים בתמורה להטמעת קישור באתר שלהם.
- הפצת מאמר טוב ואיכותי באתר שלכם דרך רשתות המדיה השונות, שכן חשיפתו ליותר אנשים מגדילה את הסיכוי שהם יפיצו אותו הלאה בעצמם.
- ביצוע החלפת קישורים – הציעו לאתרים אחרים הטמעת קישור חיצוני בתמורה להטמעת הקישור שלהם באתר שלכם. שימו לב לא לבצע החלפת קישורים עם המתחרים, אלא עם אתרים בעלי עולם תוכן דומה לאתר שלכם.
- קניית קישורים מאתרי סמכות – יש מגוון אתרי סמכות, כמו אתרי חדשות או אתרים של מרכזי רפואה, שמציעים להטמיע קישורים חיצוניים בתמורה לתגמול כספי. אם בחרתם לקנות קישורים שימו לב שהאתר שבחרתם מספיק עוצמתי, מה שיגדיל את החשיפה של לקוחות נוספים לקישור של האתר שלכם.
לסיכום
כדי להקפיץ את האתר העסקי שלכם למקום הראשון של גוגל יש שני דברים עיקריים עליהם כדאי להקפיד: כתיבת תוכן איכותי ושילוב קישורים חיצוניים. תוכן איכותי יעזור לגוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי למילת החיפוש, וקישורים חיצוניים מייצרים הפניות מאתרים אחרים לאתר שלכם, מה שגורם לחשיפה גבוהה יותר. אל תתייאשו, לעיתים זה לוקח זמן לטפס לדירוגים הראשונים בגוגל, אך זכרו כי ההשקעה משתלמת.