אחרי תשעה חודשי לידה, סוף סוף הרך הנולד הגיע לעולם אבל למרות שתקופת ההיריון הסתיימה – עודפי השומן הצטברו ומשפיעים מאוד על הביטחון והדימוי העצמי שלך. איך תוכלי לחזור לגזרה שלפני ההיריון בצורה מבוקרת ויעילה? להלן הפרטים.

חזרה לגזרה לאחר לידה: כך תעשי זאת בצורה בריאה

למרות האושר העצום לאחר הולדת הילד, אין ספק כי התחושה האישית של לא מעט נשים היא ירודה – וזאת בשל עודפי השומן שהצטברו כתוצאה מאכילה בלתי מבוקרת כמו גם עלייה טבעית במשקל במהלך התפתחות ההיריון. למעשה, חשוב להבין כי תהליך ירידה במשקל לאחר לידה עשוי ברוב המקרים להיות ארוך מאוד, וזאת בשל הטראומה של הלידה עצמה אבל גם הלחץ וההתרגשות שמשפיעים מאוד על קצב הירידה במשקל. למרות שהחברה כמו גם התקשורת מפארות נשים שהצליחו לצאת מבית החולים עם סקיני גינס, חשוב להבין כי תהליך של ירידה במשקל צריך להיות ריאלי ביחס למשקל שלך כמו גם להשפעות גנטיות שגם להן יש תפקיד בתהליך. אין תרופת קסם ולמעשה חשוב לבצע את התהליך בצורה מבוקרת ותוך שימת דגש על הצבת מטרות ריאליות, מתוך הבנה כי תהליך ירידה מהיר מדי עלול להוביל לקושי בתפקוד היומי, בייחוד בכל הקשור לטיפול בתינוק. עדיף לחכות לפחות שישה שבועות עד לתחילת הדיאטה, ולבצע אותה באמצעות דיאטנית המתמחה בתזונה של נשים לאחר לידה. דרך תיאום פגישת ייעוץ עם דיאטנית תוכלי לא רק לבנות תפריט מאוזן אלא גם להיעזר בתוספי תזונה לטובת ירידה מבוקרת במשקל, בהתאם ליעדים אותם הגדרתם מראש.

ניקוי רעלים – שיטה מצוינת להורדה במשקל

הטכניקה של ניקוי רעלים מהווה דרך מעולה להורדה במשקל, וזאת בשל היכולת להסיר את הרעלים והכימיקלים שהצטברו בגוף במהלך ההיריון אבל גם לפניו. מדובר בדיאטה שנועדה לאפשר לבצע "אתחול מחדש" של הגוף ובהתאם לכך לעזור לו להתנקות, ולך לרדת במשקל. לחצו כאן לטובת קבלת מידע נוסף אודות השיטה כמו גם התפריט המומלץ בעבור נשים לאחר לידה. שימו לב כי ניקוי רעלים אינו אומר להרעיב את עצמך אלא להפך – לסגל לתוך התפריט מזון איכותי, טרי ועשיר בוויטמינים. שימו לב כי תוכנית של ניקוי רעלים מתאימה מאוד בעבור נשים אחרי לידה שסובלות לא רק מעודף שומן בטני אלא גם מגלי חום, נפיחות וכבדות ועייפות מוגברת, תופעות המוכרות כמעט לכל אישה לאחר לידה. את הדיאטה נדרש לבצע תחת פיקוח ושימת דגש על ביצוע בדיקות דם שוטפות, כך שניתן יהיה להגיע לאיזון תזונתי.

מדריך לאימהות: להוריד במשקל אחרי הלידה - זה אפשרי!

לבחור נכון

בחירה נכונה של מזון מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך ירידה במשקל. רצוי מאוד לתכנן את זמן הארוחות מראש, בייחוד בזמנים שבהם התינוק ישן או נמצא על משטח הפעילות. מחסור באנרגיה משפיע באופן ישיר על היכולת לתפקד במהלך היום, ועל כן בחרו במזון שאינו מעובד כמו גם כזה הכולל סיבים תזונתיים (שמהם מאוד מומלץ לצרוך מספיק), וזאת בשל העובדה כי מדובר במזון ששומר על רמת אנרגיה גבוהה. בנוסף, העדיפו לשלב בתפריט כמה שיותר ירקות ופירות. נשים רבות מדלגות על ארוחות בגלל הדאגה לתינוק, ועל כן הקפידו לאכול באופן מסודר מאחר וסדר ודילוג על ארוחה עלול להוביל לא רק לתחושה של אנרגיה נמוכה אלא גם לאכילה אימפולסיבית ובלתי נשלטת.

פעילות גופנית – חלק בלתי נפרד

חלק בלתי נפרד מתהליך החזרה לגזרה לאחר גזרה כולל פעילות גופנית. עם זאת, חזרה לפעילות גופנית סדירה הכוללת פעילות אירובית כולל פעילות חיטוב רק לאחר קבלת אישור מהרופא. ניתן לשלב את הפעילות הגופנית בזמן השגרה עם התינוק, כמו למשל הליכות ארוכות עם העגלה.

לסיכום, להוריד במשקל אחרי לידה הוא אתגר משמעותי. עם זאת, באמצעות פיקוח, בקרה והרבה מאוד סבלנות והתמדה ניתן להגיע לתוצאות מעולות, ולהרגיש מצוין עם עצמך ועם הגרסה החדשה שלך בתור אמא אבל בעיקר אישה שבטוחה בעצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.